keskiviikko 5. marraskuuta 2008

Angstviilsääl

Olen tänään syönyt ja oksentanut yhteensä arviolta 25 kiloa ruokaa ja juomaa. (Ei, en ikävä kyllä liioittele.) Vähän jo väsyttää... Kuudetta kertaa vessanpöntön edessä yökkiessäni päässäni välähti ajatus tämän kaiken silkasta järjettömyydestä. Miksi niellä mitään, kun kuitenkin pian oksennan? Miksi haluan täyden, pahan olon? Miksen vaan maista ruokaa ja sylje pois? Miksen heitä seteleitä viemäriin? Tunnen olevani niin umpikujassa ja voimaton vastustamaan tätä hirviötä minussa.

Huomenna on terapia. Sielläkin kerron joka kerta samat asiat: huonosti menee, olen vaan ahminut ja ahminut, en ole vieläkään saanut aloitettua lääkitystä, velkaannun aina vaan lisää, peruin taas ystävän tapaamisen jne. Pyörin tässä samassa karusellissa ympäri ympäri voimattomana pysäyttämään laitetta. Hakkaan päätä seinään, umpikuja, noidankehä, kaikki kliseiset vertauskuvat, mutta sitä tämä on. Päivästä päivään, viikosta viikkoon, eikä mikään muutu. En edes laihdu.

Haluaisin, että joku vetäisi jarrusta ja nostaisi minut liian korkean hevosen kyydistä, kietoisi kädet ympärilleni, silittäisi päätä ja sanoisi eimitäänhätää-minäolentässä-äläitke. En löydä itsestäni turvallista aikuista, joka sen tekisi, vaan kaipaan kipeästi ulkopuolista huolenpitoa. Haluan sairaalaan, turvaan, ja toisaalta en halua ennen kuin olen riittävän laiha ja sairas ja ansaitsen hoitoa - sitä päivää vaan ei koskaan tule. Mitä enemmän yritän laihtua, sitä enemmän lihon.

Kierin tässä omassa paskassani varmaan loppuelämän, kun olen niin idiootti, etten vaan nouse ylös ja lähde pois. En jaksaisi tehdä enää yhtään tyhjiä lupauksia itselleni. Kuinka tällä kertaa onnistun lopettamaan ja tällä kertaa varmasti laihdun ja nyt minusta viimein tulee täydellinen, koska tämä kerta on erilainen kuin kaikki ne kolmemiljoonaa kertaa aikaisemmin. Bullshit.

6 kommenttia:

shadychick kirjoitti...

Eikö maailmasta tosiaan löydy yhtäkään ihmistä joka näkisi tuskasi ja tulisi auttamaan sinut pois sieltä.. :(

Onneksi sentään pääset terapiaan, sitä paitsi, älä sano noin. Kaikki ansaitsevat hoitoa, jos sitä tarvitsevat.

Koitahan pärjäillä jotenkin.. <3

Anonyymi kirjoitti...

Mä olen miettinyt sitä, jos näyttäisin nämä psykolle.. Mutta kun mä en tiedä haluanko mä laitokseen.. Tai haluanko mä romuttaa äitin maailman kuvan kokonaan.. En tiedä.. Ja noh.. sen takia en myöskään saa aikaseksi kirjotettua porukoille mitään kirjettä... Koska mä en halua puhua. Ja jos kirjotan kirjeen, niin jompikumpi ihan varmasti tulee puhumaan mun kanssa ja selittämään, kuinka mä tunnen väärin eikä oo mitään vikaa missään...

Tuntuu pahalta kuulla, ettei sielä mene sen paremmin..
Mä olen miettinyt ihan samaa, miksi syödä kun tulee paha olo? Olen siis päättänyt olla syömättä.. Paastoan, taas.. Mutta syöminen on tärkeää, pitää vain koittaa syödä vähemmän..
Surettaa, että elät kierteessä. Kierteessä eläminen on pahinta..

Mä haluaisin pysäyttää sen kierteen sun osaltasi<3
Toivottavasti siitä terapiasta olisi edes vähän apua..
Ja niin.. Mä haluaisin niin auttaa :(

Pidä huolta itsestäsi ja yritä pärjätä.. Voimahali<3

Yasmin kirjoitti...

Kiitos IHANISTA kommenteistasi <3 Luin uusimmat tekstisi, varsinkin 4. marraskuuta kirjoittamasi otsikoimaton huokui niin suurta ja selvää epätoivoa, inhoa, avuttomuutta, että sitä lukiessa hengitys salpaantui. Tarvitsisit jonkun, joka näkisi tuskasi, joka on selvästi suunnaton, ja osaisi auttaa sinua, sillä usko pois, sieltä syömishäiriöhelvetistä pääsee pois, hitaasti mutta varmasti. Kun osaisinkin sanoa jotain parantavaa, mutten voi muuta kuin lähettää tämän kommentin kautta voimia taistella sitä pahaa vastaan, joka et todellakaan ole sinä, vaan joka on sinun sairautesi. Sinä et ole likainen tai paha; se on. Halaus, vaikken tunnekaan sinua! <3

Anonyymi kirjoitti...

Tekstisi on niin täynnä ahdistusta ja epätoivoa. Tunnen sen ahmimis-oksentamis-helvetin jossa elät, olen joskus ollut myös itse siellä. Vakuutan sinulle että sieltä voi päästä pois. Yksin se on kuitenkin lähes mahdotonta, siihen tarvitsee paljon tukea ja apua.

Kumpa saisit apua, sinä kierteessä eläminen on niin tuskallista. Muista että sinä et sinä olet eri asia kuin sairautesi, älä syytä itseäsi siitä!

Halaus ja voimia, yritä jaksaa uskoa tulevaisuuteen ja siihen että jonain päivänä aurinko paistaa sinullekin! :)

Cindynna kirjoitti...

oi, kiitos kommentistasi!<3 Tsemppiä sulle, yritä pärjäillä!

Nana kirjoitti...

Bulimiassa on pahinta se, että sitä täyttymisen ja tyhjentymisen tunnetta nimenomaan kaipaa, tahtoo ja tarvitsee.

Terapia voi tuntua turhalta, mutta älä missään nimessä jätä sitä kesken. Helposti ajatukset junnaavat paikallaan, minuakin jo hävettää käydä kertomassa samat asiat aina uudelleen, mutta ilman sitä ei ole hyvä olla. Aloitin itse muutama viikko sitten lääkityksen ja suosittelen sinullekin kokeilemista.

Kiitoksia kommenteistasi, minä toivon sinulle parempia päiviä. <3

ps.Kiitos kommenteistasi myöskin senkin vuoksi että löysin niiden kautta blogisi. Tuntuu kuin olisi saanut uuden ystävän. :)